Mijn favorieten

Taxatie

U staat voor de keuze, ik ga aankopen en heb een hypotheek nodig. Ik ga verkopen en wil weten wat mijn woning waard is. Of, u wilt een bod uitbrengen op uw droomhuis, maar u wilt voordien het nog wel laten inspecteren of taxeren. In deze, en meer gevallen zult u een taxatierapport benodigd zijn. Uw makelaar helpt u op weg.
Sinds er geen wettelijke beëdiging meer is, mag iedereen zich makelaar of taxateur noemen. Een risicovolle ontwikkeling, gezien de bedragen die bij de aan- en verkoop van onroerend goed komen kijken. Daarom is in 2004 de Stichting VastgoedCert opgericht, een branchebreed platform dat gecertificeerde makelaars en taxateurs in onroerende zaken registreert op basis van hun vakbekwaamheid. Uiteraard is onze makelaar-taxateur ingeschreven in het register van deze stichting.
Als u over de schouder van onze gecertificeerd makelaar-taxateur Michael Kuilema meekijkt, zult u ontdekken dat er bij taxatie van woningen veel komt kijken. Vanzelfsprekend bepaalt de actuele marktsituatie voor een belangrijk deel de waarde. Andere zwaar wegende factoren zijn de bouwkundige constructie, de staat van onderhoud en het materiaalgebruik. Verder spelen de indeling, voorzieningen, vloer - en grondoppervlak, de ligging en directe omgeving een belangrijke rol. Maar ook het bestemmingsplan, de aanwezigheid van bodemverontreiniging of asbest en het doel van de taxatie zijn van invloed op het vaststellen van de waarde. De beëdigd taxateur is als geen ander op de hoogte van deze factoren. Hij combineert parate kennis met jarenlange ervaring in de taxatie van diverse typen woningen.
Bij Dijk Vastgoed bent u daarom in goede handen van een makelaar die de regio kent, een makelaar die u op uw gemak kan stellen, en een makelaar waar u gemakkelijk binnenstapt. Wij taxeren voor collega makelaars, voor gemeenten, voor banken en voor verzekeraars. Wij kennen veel referentieadressen.
Wat onderscheid ons ten opzichte van onze collega taxateurs ? In ieder geval onze presentatie, onze vakbekwaamheid en onze snelheid. Door hoogwaardige technische faciliteiten kunnen wij u eersteklas representatief rapport bieden, die alom geaccepteerd wordt. Wij verstrekken U een origineel rapport, en een kopie rapport. Onze makelaar is ingeschreven bij de stichting VastgoedCert, en wij mogen taxaties uitvoeren voor iedere geldverstrekker die u maar kent. Daarnaast komt hij in geheel noord Groningen, waardoor de regio een bekend terrein is.
Voor wat betreft het verwerken van uw opdracht kunnen wij u onder voorbehoud van medewerking van alle betreffende instanties toezeggen dat uw opdracht binnen drie werkdagen zal worden uitgevoerd. Onze tarieven zijn concurrerend. Vraag er naar.

Onze werkwijze is als volgt.
Wanneer u ons kantoor benadert via e-mail of telefonisch, zullen wij zo spoedig mogelijk een afspraak inplannen om uw woning te komen opnemen. Wij zullen met u het doel van de taxatie bespreken, de termijn waarbinnen het rapport afgerond en bij u thuis bezorgd dient te zijn en datum en tijdstip van opname van het object. Om u goed van dienst te kunnen zijn, zullen wij ons uitgebreid door u laten informeren. Wat is uw motivatie? Wat verwacht u van de taxatie? Over welke relevante informatie beschikt u? Deze en andere vragen zullen de revue passeren. Vervolgens zal de taxateur u precies vertellen wat er gaat gebeuren en wat u van hem kan verwachten. Vanzelfsprekend wordt ook de prijs van de dienstverlening met u doorgesproken. De opname neemt voor een woonhuis ongeveer een half uur in beslag, bedrijfspanden en zeer omvangrijke panden nemen wat meer tijd. Het pand wordt van boven naar beneden bezocht, zodat een goede indruk mogelijk is van de bouwaard, de bouwkwaliteit en het niveau van onderhoud. Er worden dan ook een aantal foto's gemaakt van de buitenkant (voorzijde, achterzijde en straatbeeld). In het rapport worden twee kleurenfoto's opgenomen. Verder zal de taxateur u vragen zoveel mogelijk informatie, wat op het pand betrekking heeft, zoals eerder uitgebrachte taxatierapporten, bouwtekeningen, brochures en de akte van levering die de notaris heeft opgesteld, klaar te leggen. Een inzage in deze documenten is in eerste instantie voldoende. Bij de opname dient de taxateur de directe omgeving aan een onderzoek te onderwerpen en informatie op te vragen bij het kadaster. Indien nodig wordt er contact opgenomen met de gemeente voor inzage in het bestemmingsplan. Verder zal er uitgezocht worden, of er sprake kan zijn van bodemverontreiniging. Vanzelfsprekend worden de nodige bronnen geraadpleegd, waaronder in - en externe databanken, bestanden met actuele marktprijzen en het eigen netwerk van vastgoedspecialisten. Op kantoor is een database en on-line verbinding met het kadaster aanwezig, zodat kadastraal onderzoek en koopsomgegevens van overeenkomstige objecten onderzocht kunnen worden. Een uittreksel van de kadastrale kaart en het kadastrale bericht omtrent het object worden in de bijlage van het rapport opgenomen.

Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring